måndag 17 maj 2010

nattåg och hosta - ingen bra kombo

Åter på jobbet!
Har skramlat runt på nattåget till Stockholm inatt. Var förmodligen ingen populär passagerare i min liggvagn som delades med 5 stycken andra. De har nog vaknat x antal gånger av mitt eländiga hostande. Blev lycklig när jag kom hem imorse och insåg att jag hade lite "Cocilana" (eller vad det heter, dundermedecin!) i skåpet. Hostandet avtog markant efter en dos och jag kunde åka till jobbet något lullig av kuren :)

Just det, vi var på loppis igår! Där skänkte de bort prylarna gratis på slutet! Kom hem en skål och en vas rikare och inte en enda krona fattigare :) Ska visa sen!

Hoppas alla får en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Igår planterade jag kärnor av paprika och grapefrukt, får se om det funkar. Fick även ett kul tips om hur man planterar ananas.

    SvaraRadera
  2. Oj det lät spännande! Stoppade du bara kärnorna i jorden då? Hoppas du får lite frukter? Odla ananas låter avancerat, hur går det till?

    SvaraRadera