tisdag 18 maj 2010

detta eviga deadline dilemma

Vad är det hos människan som gör att när en deadline finns, så måste man vänta till absolut sista dagen med att göra det man ska? Då menar jag i bästa fall sista dagen, helst vill de flesta ha en vecka till på sig fast att de kanske redan har haft fyra. Detta är ett återkommande problem i min vardag, (då är jag den som sätter deadline och aldrig får in något i tid:) jag har testat olika typer av taktik. Det har varit möten, påminnelser om deadline, kort respektive lång tid fram till deadline...

Jag (som iofs är den typen som alltid vill vara ute i extremt god tid) tycker det är rent pinsamt om jag inte hinner klart med saker och ting i tid. Det är en sak om det bara drabbar ens eget arbete men när det faktiskt påverkar en hel kedja av moment är det inte ok!

Så, då var det sagt! Jag blir bara så trött ibland när samma problem fortsätter att upprepas trots lovord om bättring till nästa gång! Snart är det dags igen, vi får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar