tisdag 31 augusti 2010

val kontra os

Kan inte påstå att jag någon gång varit en sann vän av långdragna politiker-debatter i TV, men någonting har hänt...

... Helt oväntat ser jag fram emot partiledar-utfrågningarna och följer valets målsträcka med större entusiasm än någonsin. Kan bero på att mitt TV-utbud består av SVT och TV4 och att valet är det man pratar om på desa kanaler (om man inte visar dåliga program från 90-talet förstås).

Men, jag tror även att valet 2010 har fått ungefär samma effekt på mig som OS och VM brukar ha. Det har blivit en tävling som alla pratar om i alla olika former, en tävling vars existens man inte kan missa. Helt plötsligt är jag fast och känner ett behov av att se så mycket jag bara kan, precis som jag gör vid större sportsammanhang...märkligt...

Politiker-OS pågår i edlas krypin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar