torsdag 5 augusti 2010

kontraktsförlängning & t-bane-odörer

Godmorgon!

Fick igår det glada beskedet att jag får mitt kontrakt på lägenheten förlängt med ett år. Känns skönt att veta att jag har den kvar till 1/12 2011! Om det förlängs ytterligare återstår att se om ett år, hoppas!

Hade lite glömt under semestern hur otrevligt det ibland kan vara att åka T-bana och hur mycet det luktar av diverse olika ting. Jag har en tendens att bli åksjuk på T-banan, men igår var det inte nådigt. Jag satt mitt i en cirkel av olika "dofter". En dam som stank tantparfym (kanske syrén) sådär så man fick huvudvärk, en yngre kille som luktade unken gammal svett och på det kom en alkis med en sådan odör av sprit att jag nästan blev berusad. När sistnämnde man slog sig ned mittemot mig var det dags att byta plats för att överhuvudtaget få luft.

Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar