onsdag 6 oktober 2010

lite vatten ofta, mycket vatten sällan?

Igår kom mamma hem till mig vid 18-tiden och hälsade på. Vi hade jätte mysigt. Gick och köpte grekisk mat, snacka en massa skit, kikade på foton, bara umgicks och tittade på Glada Hudik förstås- härliga människor! Fick en kanonfin orkidé av min mamma, hoppas hoppas att jag klarar av att ta hand om den! Visa säger lite vatten ofta, andra säger mycket vatten sällan... tips någon?

Imorse åkte jag in och gymmade tidigt. Syftet var att köra gärnet och sedan stretcha bort den träningsvärk som sitter i låren från igår, då instruktören glömde bort att stretcha framsida lår. Jag lyckades med att köra gärnet, men stretchat bort någon värk det har jag då rakt inte :)

I eftermiddag ska jag träffa en gammal vän på stan. Hon slutar inte fören 18. Ett ypperligt tillfälle för mig att bränna lite pengar i en timme innan vi ska ses :)

2 kommentarer:

  1. Vännen min! Nu ska du få lite fina orkidétips av experten;) För det första är placeringen viktig (lärde jag mig nu när vi flyttade, ett fönster i rakt söderläge verkar de inte gilla... tror de föredrar väster eller så. Googla!) Vad gäller vattningen så vill jag slå ett slag för denna metod: http://petronellaspalats.blogspot.com/2009/12/orkidevattning-pagar.html STOR KRAM och lycka till! Ses på fredag, tjohooooo :D

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack så mycket, det ante mig att var expert på området :) Längtar till imorgon, vad kul det ska bli! KRAM

    SvaraRadera