torsdag 15 april 2010

Kliar i fingrarna

Trots att jag har ett kreativt jobb. Känner jag ibland en sådan kust att skapa något! Skapa något som man kan ta på, inte bara sitta framför datorn och skapa. Utan skapa något på ett traditionellt vis. Måla en tavla eller skriva en bok, iblan kan det räcka med att möblera om lite eller byta plats på lite grejer.
Jag målade mycket för si sådär 10 år sedan, men sedan lade jag av, samma hände med skrivandet. Jag vill så gärna ta upp dessa trådar igen. Egentligen är det ju bara att sätta igång...men de gånger jag börjat måla har det inte känts bra, dessvärre vill jag ju vara typ Picasso innan jag ens har börjat. Kanske krävs det ett riktigt stafli, en palett, målarrock och basker för att jag ska komma igång på riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar