måndag 22 november 2010

kråkjävul!

En fruktansvärd händelse inträffade i fredags när jag väntade på tåget. Jag skulle avnjuta en lunchmacka på perrongen innan jag klev på tåget. Jag fick bara två bett av mackan...

...en kråka gick på lur redan när jag tog fram mackan, efter två bett blev jag anfallen bakifrån. Helt plötsligt flög kråkan upp och satte klorna i håret på mig och grep tag i mackan med näbben. Usch, jag skrek högt, de andra på perrongen tyckte det hela var ganska lustigt, jag tyckte det var rätt jävla vidirigt! Kråkjävul!

När jag väl kom på tåget var bistron trasig, jag hann bli otroligt hungrig innan jag var i Skåne. En chockstart på helgen som annars löpte på ett härligt stilla lunk, med massa mys, lp-lyssning, tända ljus, loppis, glögg och pepparkaka, god mat och vin och ännu mera mys!

Om en exakt en månad går startskottet, då är det dags att fira första julen av tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar